کاهش تولید فولاد و سنگ آهن در چین
نوشته شده توسط : آهن پرایس

طبق اخبار جدیدی که از وضعیت آهن و فولاد در چین گزارش شده است،در ماه می امسال شاهد کاهش تولید فولاد در چین هستیم؛ هرچند که تولید فولاد چین با آمار بالایی به مدت دو ماه ثبت شده بود. لازم به ذکر است که در راستای بهبود دادن به وضعیت قیمت ها، اقدام به کاهش موجودی انبار ها در چین نیز کرده اند. طبق آماری که اخیرا از سوی انجمن آهن و فولاد چین منتشر شده است، تولید فولاد خام کارخانه های بزرگ و متوسط چینی ۳.۵۷ درصد کاهش پیدا کرده و به ۱.۷۹۸ میلیون تن در روز به ثبت رسیده است. گفتنی است که این آمار مذکور مربوط به ده روز اول ماه جاری است که ثبت شده است. همچنین طبق گزارشاتی که کارخانه ها اعلام کرده اند، موجودی محصولات فولادی کارخانه ها نیز دچار کاهش ۲.۶۲ درصدی شده و به ۱۳ میلیون و ۶۸۴ هزار تن ثبت شده است که همین امر موجب کاستن مازاد عرضه در بازار چین شد. طبق برآورد ها و نتیجه گیری هایی انجام شده، احتمال زیادی می رود که در ده روز میانی ماه جاری نیز کاهش تولید در چین ادامه داشته است؛ اما هنوز آماری بطور رسمی درمورد تائید این ادعا منتشر نشده است. با وجود تمام این تفاسیر، نباید فراموش کرد کهه ممکن است در اواخر ماه جاری شاهد افزایش تولید فولاد باشیم زیرا در حال حاضر بسیاری از کارخانه های بزرگ در حال تعمیرات هستند که در  اواخر ماه تعمیرات آنها به اتمام می رسد.

اخبار بازار سنگ آهن نیز حکایت از کاهش مجدد قیمت ها دارد. به دلیل مازاد بودن عرضه، همچنان سیر قیمت ها نزولی می باشدمتوسط شاخص قیمت پلاتس برای سنگ آهن خلوص ۶۲ درصد وارداتی در چین ۵۹.۰۵ دلار هر تن خشک سی اف آر چین شده که آخرین بار ۱.۶ دلار هر تن افت داشت. این شاخص قیمت از ۲۴ اکتبر ۲۰۱۶  که ۵۹.۶۵ دلار بوده کمتر از ۶۰ دلار  هر تن خشک نشده بودقیمت قرارداد سواپ سنگ آهن ماه ژوئن در بورس سنگاپور نیز ۱.۱۰ دلار افت داشته ۵۹ دلار هر تن خشک شدتقاضا رو به کاهش است که به دلیل افزایش عرضه در بازار نقدی و بنادر می باشد.

برای دریافت قیمت روز میلگرد آجدار ، قیمت روز ورق سیاه ، قیمت روز ورق روغنی ، قیمت روز ورق گالوانیزه ، قیمت روز نبشی ، قیمت روز ناودانی ،  در کانال تلگرام ما عضو شوید. برای عضویت در کانال ⬅️ اینجا ️ را کلیک کنید





:: بازدید از این مطلب : 229
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 خرداد 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: